torsdag 7 augusti 2014

Prästkragerutor

Började jag virka igår. Jag blev inspirerad av Bautawitch blogg precis när hon la ut bilden på de men har inte haft någonstans där jag kan ha de tills Jennie sa att jag borde göra en dyna till hallbänken/ skohyllan och då kom jag på var de här skulle vara perfekta. 
Jag köpte garnet ifrån hennes webbshop och hämtade ut paketet i förrgår.
Det är jättekul att virka dessa rutor.
Bänken kommer bli så fin.
Jag köpte garn till 6 olika färger på rutorna men tycker / tror att de 3 översta inte passar in så bra..  hmm vi får väl se när jag gjort några fler rutor hur många olika färger jag väljer till slut.





Till jul så gjorde jag jättefina underläggshjärtana, som jag hittade hos Bautawitch. Så fint mönster.. 

Se inlägg 1 o inlägg 2 i min blogg på mina underläggshjärtan.

Inga kommentarer: