torsdag 12 juni 2014

Verkar som

eller rättare sagt jag har Rosacea men nu vill jag bli av med det. Jag har röda hettande stickande kinder, haka o panna men mest på kinderna o även små varplitor som jag rev bort vilket resulterar i små sår på kinderna. 

Rosacean kan utlösas av solsken, stark mat mm kommer ej ihåg vad det stod exakt när jag läste om det och två st på apoteket sa att det är Rosacea så köpte mig receptfri salva och en bra återfuktande kräm speciellt för känslig hud m Rosacea + solkräm 30 spf med både UVA o UVB skydd. då jag ej får vistas i solen under dessa 8 veckor som behandlingen ska pågå.. jaja, hela sommaren, tur jag inte är en soldyrkare  haha. Så fort jag går utanför dörren så måste jag ha smort in mig. Vill man bli fin får man lida pin. Jag som nästan aldrig smörjt mig och enbart använder vatten i ansiktet för jag har sådan känslig hy får nu hålla på med en massa klet. Men hoppas på att bli av med det här fort..

Tyckte det räckte med nässelutslagen jag fått i ansiktet några gånger.. Har urticaria ...kommer inte ihåg exakt vad det heter.. konstaterad av läkare som ordinerade antihistamin tabletter i förebyggande syfte.. att ta dagligen. Vilket jag inte gör längre.. gjorde bara en kort period för ca 5 år sen. 





Inga kommentarer: