söndag 12 januari 2014

Sådär då var steget taget

Bytte namn på bloggen nyss till "farstabos fundeleringar" istället för "finkans fundeleringar" och nya namnet på min Blogger-profil är nu farstabo. Kändes som om det var på tiden ;)

finkan kommer ifrån att jag älskade en serie som gick sent på kvällarna på 90-talet. Kvinnofängelset heter serien. Jag följde serien slaviskt, missade inte ett enda avsnitt och det var ganska så många - 692 avsnitt.
När serien var slut så hade den fått många anhängare så vi ville att den skulle repriseras. jag skulle egentligen vara med på en demonstration men jobbade så jag kunde inte.. har för mig att detta var 1999 men kan ha varit år 2000. Orkar faktiskt inte googla, är genomförkyld och hemma ifrån jobbet är jag också kom bara på nu att jag måste ändra namn på bloggen som jag egentligen tänkt göra ett bra tag.
Men åter till serien Kvinnofängelset, den gick till slut i repris.. Jag har i stort sett alla avsnitten inspelade på VHS. DET ni!! Kan ju säga som så att det är säkert skitkvalitet på banden och jag har inte tittat på de igen, reprisomgången slutade någon gång under 2004 så det är alltså 10 år sen i år.. Dags att de visar den igen tycker jag.


Det finns en stor DVD-box med alla avsnitten utgiven, den kostade multum då men skulle gärna vilja ha den eller rättare sagt så ville jag ha den en gång i tiden. skulle inte bli av att jag tittar på de ändå.. Men om serien går igen så kommer jag självklart titta.
När Jennie var i USA så köpte hon en DVD till mig med några avsnitt av Kvinnofängelset.


När jag flyttade hit till farsta maj 2011 så blev jag en farstabo och har det som smeknamn/ användarnamn på många ställen på nätet och så nu även här på bloggen.



Inga kommentarer: